WAT STAAT ER OP DE AGENDA ?
Laat je inspireren

INHOUD
ā
Sessie 1: Hoe lees ik mijn balans en resultatenrekening?
Hoe kan ik snel zien of mijn onderneming het goed doet? Hoe kan ik vermijden dat ik louter onderneem op mijn buikgevoel? Hoe kan ik uit mijn cijfers aflezen of ik voldoende financiële middelen heb?
ā
Sessie 2: Hoe maak ik een business plan/budget op ?
Voor wie moet ik een business plan/budget opmaken en waarom heb ik dat nodig? Hoe begin ik daaraan en wat moet er allemaal in staan? Hoe linken we het business plan aan de strategie van onze organisatie?
Sessie 3: Hoe word ik een volwaardige financiële gesprekspartner voor externen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de bank, investeerders en andere financiële partijen beter begrijp en dat zij mij begrijpen? Wat betekenen termen als solvabiliteit, rendabiliteit en werkkapitaal nu juist? Heb ik wel echt financiering nodig of zijn er andere manieren om meer cash te creëren in mijn onderneming?
Sessie 4 : Alternatieve financieringsvormen
Welke verschillende vormen van financiering bestaan er allemaal? Wat houden deze concreet in? Wat is de juiste financiering voor het juiste product? Welke voorwaarden zijn daaraan verbonden?
Sessie 5 : Risico analyse als beleidsinstrument
Hoe breng ik de risico’s van het ondernemen in kaart? Waarom moet ik dat doen en wat brengt mij dat op? Wat kunnen de gevolgen zijn indien ik hier geen aandacht aan besteed ?
ā
DATA BOOTCAMP - 2022
sessie 1 : donderdag 20 oktober 2022
sessie 2 : dinsdag 8 november 2022
sessie 3 : dinsdag 22 november 2022
sessie 4 : dinsdag 6 december 2022
sessie 5 : donderdag 15 december 2022
ā
Alle sessies gaan door van 08u30 - 12u30
ā
LOCATIE
Ibis āStyles, President Kennedypark 1, 8500 Kortrijk
Zaal Emma
ā
DOELGROEP
Bedrijfsleiders & managers die geen of weinig financiële achtergrond hebben maar hun financiële kennis willen verhogen & inzicht willen krijgen in hun eigen cijfers en financiële bedrijfsvoering.
ā
Snel zijn is de boodschap! Om de sessies interactief te houden zijn er slechts 10 plaatsen beschikbaar.
ā
PRIJS
495 EUR per sessie OF
1.995 EUR voor de 5 sessies (aanbevolen omwille van terugblik naar vorige sessies)
ā
Inclusief koffie break & ontbijtkoeken
ā
ā
*** EARLY BIRD SPECIAL ***
20% korting bij intekening op de 5 sessies (ofwel 1.595 EUR excl BTW)
Voorwaarde : inschrijving VÓÓR 31augustus
ā
ā
Prijzen zijn steeds excl BTW. Inschrijving is pas definitief na ontvangst van de betaling.
Er is na inschrijving, geen restitutie voorzien.
Indien door onvoorziene Covid-19 omstandigheden een sessie niet kan doorgaan, zal een nieuwe datum geprikt worden.

Wat klanten ervan vinden :
Grote meerwaarde door de vele praktijk voorbeelden
Veel oefeningen die meteen de theorie verduidelijken
Leuk, boeiend, maar toch luchtig om te volgen
Het gaat niet puur over financiële zaken, maar het bootcamp wordt doorgetrokken naar strategie, structuur, ...
Heel duidelijk & overzichtelijk gebracht
Zeer toepasbare inhoud
Bevattelijk overzicht met sprekende voorbeelden
... TERUGBLIK ...
Snuif de sfeer op




ā
In deze info sessie gaan we dieper in op het tax shelter regime en de winwin lening.
Wat is dat nu juist? Wat zijn de pro's en con's om te investeren in startende & groeiende ondernemingen?
Wat is het rendement en het risico dat hiermee gepaard gaat?
Moet ik een groot vermogen hebben of kan ik met beperkte middelen ook bedrijven ondersteunen?
ā
28 september 2021
TAX SHELTER VS WINWIN LENING : RENDEMENT VS RISICO




TIPS EN TRICKS OM EEN SUCCESVOLLE RAAD VAN ADVIES OP TE STARTEN
9 oktober 2020
Welke is een optimale samenstelling?
In welke bedrijfsfasen (bv. familiale overdracht) is een raad van advies onontbeerlijk?
Wat zijn de rechten, plichten en verantwoordelijkheden van iedereen?
Welke vergoeding staat hier tegenover?
Hoe verloopt zo’n raad van advies?
Wat zijn de meest voorkomende valkuilen?




10 VALKUILEN TIJDENS DE EERSTE LEVENSFASE VAN EEN ONDERNEMING
24 september 2019
Startersfabriek




10 VALKUILEN TIJDENS DE EERSTE LEVENSFASE VAN EEN ONDERNEMING
17 juni 2019
Eigen organisatie




10 VALKUILEN BIJ DE
OPSTART VAN EEN BEDRIJF
7 mei 2019
Eigen organisatie